CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, April 6, 2011

Lunch Get Together @ Spring Potato, Batu Caves, Selangor























Inilah lokasi Get Together saya dan kawan2 kali ini. Teringin hendak mencuba masakan Korea, maka lokasi ini menjadi pilihan. Mural kafe ini menarik perhatian kami dengan warna2 yang serasi dan gambaran yang unik.
Signature dish untuk kafe ini adalah spring potato yang mempunyai pelbagai perisa yang kami pilih untuk hidangan kami iaitu BBQ, keju, black pepper, sour onion...Memang sedap apabila dimakan semasa masih panas kerana perisanya sungguh terasa dan crunchy. Mulut ini tidak berhenti2 mengunyah kesedapan yang tidak terkira.
Selepas itu saya memilih untuk makan mee kentang dan capuccino blended. Mee yang digunakan ialah angel hair spaghetti dan kuahnya memang pekat. Sedap juga...satu lagi menu ialah kimbab (rolled rice), makanan Korea umpama sushi tetapi tiada pencicah sos soya..boleh tahan.
Kawan saya pula memilih makanan Korea juga, sundubu jigae (soft tofu stew) yang dihidangkan dengan kimchi dan nasi putih. Memang agak pedas, tidak boleh masuk dengan selera saya tetapi kawan saya nampaknya suka bangat.
Secara keseluruhan, pilihan lokasi yang tidak menghampakan tetapi memang saya bagi kredit dan thumbs up pada menu spring potato di kafe ini!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...