CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 17, 2011

Lunch Menu 16022011


BLACK PEPPER MACARONI
Makaroni memang menjadi menu lunch untuk anak-anak di hari-hari persekolahan. Oleh itu saya cuma mempelbagaikan cara masakan untuk hidangan ini.
Kali ini saya menggunakan rencah lada hitam. Saya tumiskan 1 biji hirisan bawang kuning dengan sedikit gula untuk aroma yang harum sehingga kekuningan. Kemudian tumiskan dengan lada hitam kasar (mengikut keperluan) sehingga naik bau. Saya campurkan sekali dengan garlic spread with herbs untuk tumisan ini bagi menambahkan lagi perisa tumisan. Apabila tumisan ini sudah mesra, saya masukkan chicken sausage yang dihiris dan carrot dengan 1 helai daun bay sehingga masak. Akhir sekali masukkan makaroni yang telah direbus dan ditapis airnya. Saya gaulkan makaroni dengan sos tomato, sos cili dan sos lada hitam sehingga mesra. Taburkan lada hitam kasar sebagai pelengkap rasa.

Kata anak perempuan saya, Nurul Husna:"Mama, sesedap rasa...". Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...