CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, February 22, 2011

Rambutan stuffed with Pineapple Puding



Haa.....berfikir juga apa yang nak dicampurkan dengan serbuk jeli Nona perasa mangga yang saya belikan untuk santapan dessert anak-anak. Memang anak-anak suka makan puding tapi sebelum ini makan yang sudah sedia ada. Jadi godek punya godek almari, dapat la tin sirap rambutan yang berintikan nenas (boleh guna apa-apa yang disukai) .
Jadi saya pun masakkan serbuk jeli dengan air sirap rambutan yang berintikan nenas dan tambahkan lagi dengan sedikit air agar serbuk jeli dimasak dengan 400ml air seperti yang tertera di label kotak dan dikacaukan. Setelah jeli betul-betul larut, sejukkan ia seketika. Saya masukkan rambutan berintikan nenas di dalam bekas plastik ini dan tuangkan larutan jeli lebih kurang 1/3 sukatan bekas ini sahaja (tinggalkan ruang untuk topping bila nak makan nanti, as saya hidangkan guna bekas ini saja). Dapatlah dalam 7 bekas plastik ini. Sejukkan ia di dalam peti sejuk.
Untuk hidangan, saya toppingkan dengan 1 scoop ais krim (ikut perisa yang disukai), whipping cream dan tabur colour rice atas topping ini.

Sungguh mudah penyediannya....sedia untuk dimakan!

4 comments:

  1. Kak Ayu...tima kasih (sambil malu-malu tutup muka)...nnti kita kretip kan lg apa yg ade...

    ReplyDelete
  2. tima kasih, kau kesah ke??....mudah aje buatnya. Cubalah!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...